Ένα Ταμείο με γκρίζες ζώνες κινδυνεύει να χάσει το ακριβό του ακίνητο

 

Ο e-ΕΦΚΑ και το Δημόσιο διεκδικούν το ακίνητο των 13.000 τ.μ. που στεγάζει το ξενοδοχείο Κing’s Palace Hotel στην καρδιά της Αθήνας και ανήκει στο Ταμείο Αλληλοβοήθειας των υπαλλήλων της πρώην Αγροτικής Τράπεζας ● Η μη τήρηση της νομιμότητας στον τρόπο λειτουργίας του και οι παραβάσεις της διοίκησης γέρνουν την πλάστιγγα της δικαστικής διαμάχης προς την πλευρά των διεκδικητών.

Το περίφημο King’s Palace Hotel, στη συμβολή των οδών Κριεζώτου και Πανεπιστημίου της πλατείας Συντάγματος, είναι το μεγάλο διακύβευμα πίσω από το ειδικό καθεστώς διαχείρισης εποπτείας στο οποίο τέθηκε το Ταμείο Αλληλοβοήθειας των υπαλλήλων της πρώην Αγροτικής Τράπεζας.

Το Ταμείο ως ιδιοκτήτης του προνομιακού ακινήτου των 13.000 τ.μ. είχε προχωρήσει ήδη το 2018 μετά τη διενέργεια διαγωνισμού στην παραχώρησή του στον όμιλο Λάμψα (Λασκαρίδης), υπογράφοντας σύμβαση μίσθωσης διάρκειας 30 ετών με ετήσιο μίσθωμα 1,2 εκατ. ευρώ, ετήσια προσαύξηση 25%, εφόσον ο ετήσιος κύκλος εργασιών ξεπερνά το ποσό των 9 εκατομμυρίων ευρώ και με δικαίωμα προτίμησης επί ίσοις όροις έναντι παντός τρίτου ενδιαφερομένου που θα υποβάλει δεσμευτική προσφορά για τη μίσθωση του ξενοδοχείου μετά τη λήξη της 30ετίας.

Ποσό που με βάση την εκρηκτική άνοδο των τιμών στα ακίνητα κρίνεται ιδιαίτερα χαμηλό εάν αναλογιστεί κανείς ότι για το Μποδοσάκειο, επί της Αμαλίας, στο οποίο στεγαζόταν μέχρι πριν από λίγο καιρό το στρατηγείο της Eurobank, το Ιδρυμα ζητούσε 3.500.000 ευρώ ετησίως, για να το παραχωρήσει τελικά στη Βουλή στο ποσό των 3.000.000 ευρώ. Το ζήτημα όμως δεν είναι στην τιμή αλλά στο ποιος είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης, καθώς τα δικαιώματα του ξενοδοχείου του Ταμείου διεκδικούν ο e-ΕΦΚΑ και το Δημόσιο και οι δικαστικές αντεκδικήσεις είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Πρόκειται για μια μάχη που, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, είναι εξαιρετικά δύσκολη να κερδηθεί από το Ταμείο, για μια σειρά από «παραβιάσεις ως προς την τήρηση της νομιμότητας του τρόπου λειτουργίας και διοίκησης των υποθέσεών του… και ως προς την τήρηση των οικονομικών καταστάσεων και τη διαφύλαξη της βιωσιμότητάς τους», όπως αναφέρει η υπουργική απόφαση του υφ. Κοινωνικής Ασφάλισης, Π. Τσακλόγλου, στις 2 Απριλίου.

Αν και το ερώτημα γιατί άργησε το υπουργείο να ασχοληθεί σοβαρά με τα προβλήματα του Ταμείου και ειδικότερα με τις αλλαγές που έκανε στο Καταστατικό του από το 2008 έως και το 2019 υπολογίζοντας υψηλότερο εφάπαξ, χωρίς αναλογιστικές μελέτες και με τις παρατυπίες που καταγράφει στην 20σέλιδη γνωμοδότησή του το Νομικό Συμβούλιο είναι υπαρκτό, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η διοίκηση του αυτοδιαχειριζόμενου (;) Ταμείου Αλληλοβοήθειας βρίθει γκρίζων ζωνών.

Μεταξύ αυτών και η αναδρομική τροποποίηση που έκανε το Ταμείο στον τρόπο υπολογισμού του εφάπαξ χωρίς την έγκριση του υπουργείου με αποτέλεσμα κάποιοι ασφαλισμένοι να πάρουν υψηλότερες αποδοχές. Οσοι έλαβαν χαμηλότερα ποσά προσέφυγαν στον Αρειο Πάγο, ο οποίος έκρινε αμετάκλητα ότι οι παροχές ήταν μη νόμιμες επειδή δεν είχαν τη σχετική έγκριση του υπουργείου.

Κομβικής σημασίας είναι και η διάταξη του καταστατικού του Ταμείου που δίνει τη δυνατότητα αυτοδιάλυσης του Ταμείου και κατανομής των όποιων περιουσιακών στοιχείων στα μέλη του. Μάλιστα, το ίδιο το Δ.Σ. το οποίο ευθύνεται για τα προβλήματα λειτουργίας και σήμερα εγκαλείται, όρισε ως εκκαθαριστές μέλη του, γεγονός το οποίο είναι μη νόμιμο. Το Νομικό Συμβούλιο εκτίμησε ότι η διανομή της περιουσίας του Ταμείου μετά τη διάλυσή του και η περιέλευση αυτής στα μέλη του ή στους νόμιμους κληρονόμους τους δεν είναι νόμιμη.

«Δεν νοείται εκκαθάριση της περιουσίας του Ταμείου, διότι αυτό, ως φορέας ομόλογος προς δημόσιο φορέα υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης, προοριζόμενο για την εκπλήρωση του δημόσιου σκοπού της αλληλοβοήθειας, εμπίπτει στη συνταγματική προστασία του άρθρου 22, παρ. 5 και δεν μπορεί να τεθεί σε εκκαθάριση με βάση τις ισχύουσες για τα λοιπά νομικά πρόσωπα διατάξεις του Συντάγματος. Ως εκ τούτου, η διάθεση της όποιας περιουσίας του Ταμείου, μετά την τυχόν κατάργηση-διάλυσή του, εναπόκειται στη βούληση του νομοθέτη, ο οποίος είναι και ο μόνος αρμόδιος να ρυθμίσει τα της τύχης της», καταλήγει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.

Πηγή: www.efsyn.gr

Κατηγορίες: [show_post_categories show="category" hyperlink="yes"]

 
 

Μην παραλείψετε να διαβάσετε:

Μονομερής πολιτική υπέρ των τραπεζών και των funds από την κυβέρνηση

  Αναδημοσιεύουμε παρακάτω το άρθρο του Κώστα Τσουκαλά που αναφέρεται στις διαπραγματεύσεις και στα μηδαμινά…

Αρχίζει η καταβολή των αναδρομικών από τον ΕΦΚΑ

Αναδημοσιεύουμε παρακάτω την ανακοίνωση του ΣΕΤΑΠ πουα αφορά την καταβολή των αναδρομικών απο τον ΕΦΚΑ.…

Περιμένοντας τους βαρβάρους;*

  Είθισται όταν γίνεται μια απεργία και μάλιστα επιτυχημένη, την επόμενη ή τις επόμενες μέρες…

Το αύριο μας ανήκει – αρκεί εμείς να φροντίσουμε γι’ αυτό σήμερα

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες η τετράωρη προειδοποιητική στάση εργασίας στην Αχαΐα, ενάντια στα σχέδια…

Δεν πάει άλλο… Στάση εργασίας την Τρίτη 24/05/2022 στο νομό Αχαΐας.

Το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί οι μετακινήσεις συναδέλφων σε όλη την Ελλάδα από και προς…

Νομίζεις οτι δεν έχεις φωνή; ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ εκλογες ΣΕΤΑΠ 2022