«Κλείδωσαν» κέρδη οι εργάτες της General Motors

Οι περίπου 49.000 εργάτες της General Motors -μέλη του συνδικάτου UAW- κατάφεραν να οδηγήσουν τη διοίκηση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια αρκετά ευνοϊκή γι’ αυτούς σύμβαση εργασίας που θα ισχύσει τα επόμενα 4 χρόνια.

Μια από τις σημαντικότερες επιτυχίες των τελευταίων ετών πέτυχε χθες το συνδικαλιστικό κίνημα των ΗΠΑ σε μια από τις μεγαλύτερες μάχες που έδωσε εδώ και δεκαετίες.

Επειτα από απεργία 31 ημερών οι περίπου 49.000 εργάτες της -μέλη του συνδικάτου UAW- κατάφεραν να οδηγήσουν τη διοίκηση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας General Motors σε μια αρκετά ευνοϊκή γι’ αυτούς σύμβαση εργασίας που θα ισχύσει τα επόμενα 4 χρόνια.

H συμφωνία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυξήσεις μισθών, μπόνους και κατ’ αποκοπήν αμοιβές, υψηλού επιπέδου ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με χαμηλές εισφορές από τους εργαζόμενους, μεταφορά παραγωγής νέων οχημάτων σε αμερικανικά εργοστάσια που επρόκειτο να κλείσουν, ενώ συντομεύει σε 3 (από 8 χρόνια) τη διαδικασία μετάβασης των προσωρινών εργαζόμενων σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης, όμως η εταιρεία θα προχωρήσει στο κλείσιμο πέντε εργοστασίων στις ΗΠΑ υποσχόμενη κίνητρα συνταξιοδότησης σε όσους δεν απορροφηθούν σε άλλα εργοστάσια.

Η συμφωνία που θα συνιστά σημαντική υποχώρηση σε σχέση με όσα η διοίκηση της GM επεδίωκε στις διαπραγματεύσεις, κυρίως δηλαδή τη μείωση του εργασιακού κόστους που σήμερα είναι περίπου κατά 13 δολάρια την ώρα υψηλότερο από το αντίστοιχο (περίπου 20 δολ.) των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στις ΗΠΑ.

Η συμφωνία βρίσκεται σε απόλυτη αντίθεση με όσα ισχύουν σήμερα για την πλειονότητα των βιομηχανικών εργατών παγκοσμίως, οι οποίοι εκτός της μετακίνησης των εργοστασίων στις χώρες χαμηλού εργατικού κόστους έχουν να αντιμετωπίσουν και τις διόλου ευοίωνες προοπτικές που προμηνύει γι’ αυτούς η αυξανόμενη χρήση των ρομπότ στην παραγωγή. Η συμφωνία δείχνει ότι το UAW παρά την αποδυνάμωσή του (σήμερα έχει μόλις το 1/3 του 1,5 εκατομμυρίων μελών που είχε το 1979) έχει ακόμη σημαντική ισχύ στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η απεργία, με το ξεκίνημά της στις 16 Σεπτεμβρίου, οδήγησε αμέσως στη διακοπή της παραγωγής στα εργοστάσια της GM εντός των ΗΠΑ, ενώ έπειτα από μία εβδομάδα άρχισε να επηρεάζει και την παραγωγή σε Καναδά και Μεξικό.

Σύμφωνα τις εκτιμήσεις η απεργία μείωσε την παραγωγή της GM κατά 250-300 χιλιάδες οχήματα και το κόστος της για την εταιρεία θα φτάσει αγγίξει συνολικά τα 2 δισ. δολάρια. Απώλειες όμως στα εισοδήματά τους έχουν και οι εργάτες που απέργησαν (κατά μέσον όρο 3.000 δολάρια έκαστος) που αποτελεί τη διαφορά μεταξύ του βασικού μισθού και των 250 δολαρίων που τους προσέφερε κάθε εβδομάδα το συνδικάτο ως ενίσχυση στη διάρκεια της απεργίας.

Πάντως τόσο η συμφωνία όσο και η μάχη για την επίτευξή της σημειώθηκαν σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην εγχώρια αγορά φαίνεται να έχουν φτάσει στο ανώτερο επίπεδο αυτού του οικονομικού κύκλου και τώρα αναμένεται πτώση τους.

Την ίδια στιγμή οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται για τη μετάβασή τους στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων χωρίς οδηγό. Την ίδια στιγμή οι δασμοί του Τραμπ έχουν αυξήσει τις τιμές βασικών πρώτων υλών, όπως ο εισαγόμενος χάλυβας και το αλουμίνιο.

Σε αυτό το αβέβαιο περιβάλλον οι εργάτες της GM επιδίωξαν να «κλειδώσουν» όσα περισσότερα κέρδη μπορούσαν πριν η κατάσταση χειροτερεύσει και μάλλον τα κατάφεραν. Υπενθύμισαν στα αφεντικά τους τις παραχωρήσεις στις οποίες είχαν προβεί προκειμένου να καταφέρει η General Motors να ανακάμψει μετά τη διάσωσή της από το κράτος το 2009 και τώρα που η αυτοκινητοβιομηχανία επέστρεψε (κέρδη 2,5 δισ. δολαρίων στο τελευταίο τρίμηνο) διεκδίκησαν το μερίδιο που τους ανήκε.

Πηγή: www.efsyn.gr

Κατηγορίες: Xρονολογική σειρά, Ενημέρωση, Εργασιακά, Κινητοποιήσεις

 
 

Μην παραλείψετε να διαβάσετε:

Μονομερής πολιτική υπέρ των τραπεζών και των funds από την κυβέρνηση

  Αναδημοσιεύουμε παρακάτω το άρθρο του Κώστα Τσουκαλά που αναφέρεται στις διαπραγματεύσεις και στα μηδαμινά…

Αρχίζει η καταβολή των αναδρομικών από τον ΕΦΚΑ

Αναδημοσιεύουμε παρακάτω την ανακοίνωση του ΣΕΤΑΠ πουα αφορά την καταβολή των αναδρομικών απο τον ΕΦΚΑ.…

Περιμένοντας τους βαρβάρους;*

  Είθισται όταν γίνεται μια απεργία και μάλιστα επιτυχημένη, την επόμενη ή τις επόμενες μέρες…

Το αύριο μας ανήκει – αρκεί εμείς να φροντίσουμε γι’ αυτό σήμερα

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες η τετράωρη προειδοποιητική στάση εργασίας στην Αχαΐα, ενάντια στα σχέδια…

Δεν πάει άλλο… Στάση εργασίας την Τρίτη 24/05/2022 στο νομό Αχαΐας.

Το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί οι μετακινήσεις συναδέλφων σε όλη την Ελλάδα από και προς…

Νομίζεις οτι δεν έχεις φωνή; ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ εκλογες ΣΕΤΑΠ 2022